Dėliojame rubiko kuba dar greičiau

Tikriausiai visiems jau seniai nusibodo tas beginner metodas ir jau norisi pereiti į kitą lygi, tai šioje pamokoje aptarsime populiariausia dėliojimo metodą -  fridrich metodą.

 
Visų pirma kodėl šis metodas pavadintas būtent fridrich pavadinimu? Ogi todėl, kad jį sukūrė Binghamtono universiteto, elektronikos ir kompiuterių inžinerijos profesorė Jessica Fridrich, todėl šis metodas buvo pavadintas jos pavarde. Jos asmeninis rekordas, naudojant jos pačios sukurtą metodą, yra 17.12 sekundės, kuris buvo pasiektas 2003 metais Kanadoje vykusiame pasaulio rubiko kubo čempionate.
 
Šis metodas susideda iš 4 žingsnių:
    Kryžius (Cross)
    Pirmi du aukštai (F2L – First Two Layers)
    Sudėliojam kubo viršų (OLL – Orient Last Layer)
    Perstatyti likusias detales (PLL – Permute Last Layer)
Dar kitaip šį metodą galite sutikti dar kitu pavadinimu – CFOP , tai yra visų ankščiau išvardintų žingsnių pirmųjų žodžių, pirmosios raidės (CrossFirst(two layers) Orient(Last Layer) Permute(Last Layer)), taigi galite sutikti šį metodą pavadintą kaip: Fridrich arba CFOP.
 
Taigi, einame prie pirmojo žingsnio.
Pirmas žingsnis yra kryžius, lygiai toks pat, kaip ir beginner metode
 
3x3x3 rubiko kubas kryzius
 
Toliau, kai yra kryžius darom F2L t.y. pirmi du sluoksniai vienu metu. Šiam žingsniui įvykdyti algoritmai praktiškai yra nereikalingi, nebent kokioms nors labai suktoms ar specialioms situacijoms.
Štai pamoka iš YouTube, kurioje yra parodoma kaip veikia tas F2L.
 
Pirma dalis
 
 
 
Antra dalis
 
 
 
Judam į priekį! Atėjo eilė OLL – kubo viršūnės sudėliojimui. Šio žingsnio metu yra sudėliojamas visas kubo viršus t.y. viršus tampa vienos spalvos pvz. Jeigu pradėjote dėlioti kubą nuo baltos spalvos, tai viršus visas bus geltonas, žinoma, jeigu lipdukai yra suklijuoti taisyklingai. Šis žingsnis turi 57 algoritmus.
Štai visi algoritmai: 
 
 
Na ir paskutinis žingsnis yra PLL – Persatome likusias detales ir užbaigiame dėlioti kubą.
Kai jau kubo viršus yra visas sudėliotas, trečiame aukšte šoninės detalės stovi nesavo vietose, reikia jas perstatyti, tam reikalui naudojame PLL. PLL turi šiek tiek mažiau algoritmų nei OLL, išviso 21 algoritmą.
Štai visi PLL algoritmai: 
 
 
Perspėjimas. Spausdinamos versijos iš CubeWhiz turi keleta klaidelių. 
 
Parašyta: 2011-12-30
Autorius: Haroldas Latonas
Kategorija: Pamoka
Komentarų (1)

Komentarai

#46

Kristupas

2013-08-06 08:36:21

Tikrai padėjo ši pamoka. Išmokau sudėti iškart du aukštus.

Komentaras

Vardas:


El.paštas:


Kodas: kodas


Žinutė: